söndag 12 augusti 2012

Självinsikt?

Jag har en egenskap som jag ibland får anledning att reflektera kring. En egenskap som driver mig att genomföra den ena idén efter den andra med klart varierande resultat. Jag inbillar mig att nästan ALLT är görligt nämligen. Och jag tror dessutom att jag nog ska  klara av det. Det är iallafall värt ett försök. Ibland visar det sig tyävrr vara lite snårigare än vad jag först trodde, eller mycket snårigare...

via

Som idag. När jag har kaklat med marockanskt, handgjort kakel. Man skulle kunna sammanfatta upplevelsen som oväntad och tämligen frustrerande. Och det kan konstateras att man nog helst ska vara lite mer än en kaklingsnovis för sådana projekt. Iallafall om det handlar om större ytor. Efter en rad suckar och ilskna små tjut, följt att glada tillrop från maken har jag bestämt mig för att det hela minsann får duga. En träning i att vara en bra-nog-människa. Det mesta är trots allt tillräckligt när det är bra nog... Eller...?










">