lördagen den 23:e juni 2012

Färg i vardagen

Meam Die utmanade - visa prylar ur vardagen, i en färg som representerar dig. Alla färgglada husvagnsbilder till trots ser mitt svar på utmaningen ut så här:


Svart och vitt. Det kan naturligtvis tolkas på flera sätt när jag väljer de färgerna som representativa för mig, men faktum är att svart-vitt alltid har varit en favorit här hemma. Svart, vitt och trä är grunden i vår färgsättning. Färgglada utsvävningar brukar jag väldigt snart tröttna på. Men om det finns färg, som nu med turkosa accenter, så är det alltid i form av dämpade och dova nyanser. Lite smutsiga sådär. Någon lärde mig en gång att människan som regel trivs bäst med dämpade färger omkring sig. Färger som inte har alltför starka kontraster. Jag tror att det stämmer väldigt bra på den här människan iallafall. Även om man kan anse att just svart och vitt innebär starka kontraster... :)


Ha en fin midsommardag! Eftersom grillning inte var aktuellt i gårdagens
 spöregn, tar vi det idag istället! 





">