tisdag 29 maj 2012

En dagens

påsen är införskaffad på Lagerhaus

Nej, inte kollektionen för dagen. Istället ett tips på vad som kan passa till lunch. Eller middag. Eller precis när som helst faktistkt. Squashsallad. Totalt inspirerad av Anna delar jag här med mig av detta recept, något förändrat efter vad som fanns i skåpen hos mig.




Gör så här:

Stek tärnad squash i någon god krydda (jag valde persillade, som är en blandning av vitlök, persilja och salt). Låt den svalna. Tärna gul paprika, hacka rödlök och skär färsk broccoli i små, små buketter (nästa gång tärnar jag lite grönt äpple också). Blanda ihop lika delar majonnäs och creme fraiche (eller kanske något mindre del majonnäs, kan jag tycka). På med salt och peppar efter behag. Jag tog också i hackad färsk persilja. Blanda ihop och ät. Här åt vi först salladen till grillat. Dagen efter passade den också bra till stekt torsk som synes på bilden. Ett strålande alternativ till potatissallad för den som undviker kolhydrater!

Ett hett tips för den som vill äta kolhydratfritt är att besöka LCHF enligt Anna.
Den kvinnan vet minsann hur man lagar mat också. En del har talang för det mesta...

Här har solen återkommit efter ett öronbedövande nattregn. Härligt säger jag.
Och Myggan, som ger mig onda ögat när jag tvingar ut henne i regn och rusk.

Hoppas att också ni får njuta av sol idag!








">